Суббота, 04 Май 2024, 01:41
Uchi.ucoz.ru
Меню сайта
Форма входа

Категории раздела
Поурочные планы 2;3;4 класс [281]
Тематическое планирование [208]
Контрольные работы [140]
Проверочные работы диктанты сочинения конспекты [6742]
Внеклассное чтение [140]
Тесты [276]
Классный час (начальная школа) [132]
Открытый урок (начальная школа) [73]
Разное (для начальных класов) [214]
Экология [2]
школьный курс
Новости управления образования [0]
Новости ММЦ [0]
Новости
Чего не хватает сайту?
500
Статистика
Зарегистрировано на сайте:
Всего: 51635


Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
Рейтинг@Mail.ru

Каталог статей


Главная » Статьи » Для начальных классов » Поурочные планы 2;3;4 класс

Розробка уроку в початкових класах по темі: "Казки"
Розробка уроку в початкових класах по темі: "Казки"



підтримувати інтерес дітей до казок;
розвивати спостережливість, увагу, активізувати читацьку пам'ять;
закріплювати вміння розрізняти народну та авторську казку; формувати оцінні судження;
викликати бажання творити добро.
Природознавство:

поглиблювати знання учнів про тварин лісу;
продовжувати формувати поняття "звіріг;
звернути увагу дітей на зовнішній вигляд, спосіб живлення та місце проживання тварин;
виховувати екологічну культуру, гуманне і шанобливе ставлення до тварин.
Мова:

ознайомити учнів із правилом написання клички тварин;
вчити складати художні описи із заданої теми, нестандартно мислити, правильно висловлювати свої думки;
розвивати творчі здібності, мову;
збагачувати словниковий запас.
Обладнання.

Записи на дошці,
портрет І. Франка,
книга "Лис Микита",
картина до казки "Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат",
плакат для списування,
перфокарти,
конверти-листи із завданнями для опису тварин,
розмальовки,
кубики для кожної групи.
Хід уроку

I.Організація класу. Привітання.

Вже дзвінок нам дав сигнал -
Працювати час настав
Тож і ти часу не гай,
Працювати починай.
II.Створення проблемної ситуації.

(На дошці записані слова теми, слово "ліс" закрите аркушем паперу).

- Зійшли хмарки, і небо засиніло, А сонце ген, з-за обрію пливе, І всюди заіскрилось, засвітило! Напевно, диво казка тут живе...

-Де ж живе ця диво казка? Нам допоможе дізнатися тема сьогоднішнього уроку. Прочитайте тему.

(Діти читають запис на дошці).

-Як ви думаєте, про що йтиме мова? Що може бути водночас загадковим, казковим, чарівним?

(Діти висловлюють свої припущення).

-А перевірити, чи правильно ви здогадалися, допоможе тематичний словничок. Назвіть одним словом - ялина, береза, осика, дуб, лисиця, вовк, заєць, малина, суниця, гриби. (Ліс)

(Вчитель знімає аркуш, що закриває частину теми, де написано "ліс).

-Чому чарівний? (Бо гарний)

-Чому загадковий? (Бо несе багато невідомого, загадкового)

-Чому казковий? (Бо у багатьох казках дія розгортається у лісі, жителі лісу - герої казок).

-Давайте пригадаємо, дія яких казок відбувається у лісі, і вирушимо у наш казковий ліс.

(Діти називають казки, вчитель записує па дошці у вигляді тематичної павутинки, яку пізніше використає у підсумку уроку).

-Допоможіть мені пригадати, з якої казки цей ланцюжок.

Спекла - охолов - побіг - зустрів - втік - з'їла. ("Колобок")

-А чи пам'ятаєте ви, як закінчується казка? Які почуття викликає кінцівка казки? (Сум, жаль)

-Чому? (Бо лисичка з'їла Колобка)

-Давайте з вами пофантазуємо, і придумаємо свій кінець до казки, щоб Колобок лишився живим і неушкодженим.

(Діти розповідають свої історії).

-А ось яку історію нафантазували наші дітки. Вони підготували для вас невеличку виставу.

Інсценізація казки "Колобок".

Лисичка (співає).

Я лисиця, я сестриця -
Весела й лукава,
І звірям, і людям
Добре допікала.
Одних було підведу,
Другим похвалюся,
Посварю всіх, роздражню
Та й з усіх сміюся.
Ось яка я хитра, яка я гарна. Що це там таке? Здається, хтось іде...

Колобок (співає).

Я веселий Колобок,
Я рум'яний Колобок,
Я від баби утік,
Я від діда утік,
Від усіх утечу!
Й далі покочусь...
Лисичка. Ой, це ти, Колобочку. Який же ти гарний, кругленький, напевне, смачний, і пісенька у тебе чудова, але щось я недочувати стала, сядь мені на мордочку і заспівай ше раз.

Колобок. Я веселий Колобок...

Лисичка. А-а-м! Ой-ой-ой, лишенько. Що це за Колобок? Всі зуби поламала. Та ти твердий, черствий, а який недобрий, гіркий, кислий. Фу-фу, нехороший. Хто тебе виліпив. Ти не з тієї казочки, що я знаю, той був славний, а ти якийсь чорний. (Вибігає, тримаючись за зуби).

Колобок. Так тобі й треба. Це мене діти так нафантазували, зробили мене несмачним, і завдяки їм я залишився живим. Покочуся собі я далі, назустріч новим пригодам. (Співає).

Вчитель. Зачекай, Колобочку, що це ти несеш?

Колобок. Книжку взяв у бібліотеці, та от біда, читати не вмію. Бачу, шо про лисичку книжка, бо малюнки у ній є, а прочитати не можу.

Вчитель. А от у нас у класі всі діти уміють читати, хочеш, ми тобі допоможемо? Діти, допоможемо Колобкові?

(Колобкові пропонується сісти у класі і працювати разом із дітьми).

ІІІ. Засвоєння нового матеріалу.

1.Відомості про автора. Презентація книги.

Вчитель. О! Я знаю цю книжку. Над створенням її працював цілий творчий колектив. Автор твору - Іван Якович Франко. (Далі називає художника та видавництво) Про автора ви уже дещо знаєте.

-Ким був батько І. Франка? (Ковалем)

-Як називала мати Івана у дитинстві? (Ясьо)

-Чи здібний був учнем Івась? (Так)

-Чому на портреті Франко у вишитій сорочці? (Майже завжди носив вишиванку)

-Як вшановують пам'ять про великого українського поета? (Названо місто Івано-Франківськ, вулиці на його честь, є пам'ятник у Львові)

2.Ознайомлення із жанром твору.

-Розглядаючи малюнки, я помітила, що йтиме мова про тварин, які спілкуються. Отже, який жанр твору? (Казка про тварин)

-А ще я помітила, що текст написано у формі вірша. Отже, яка ця казка? (Віршована)

Висновок. "Лис Микита" - авторська віршована казка про тварин.

3.Слухання казки смисловими блоками. Методика "Кероване читання з передбаченням".

Перший блок.

-На вашу думку, зможе Лис заманити Вовчицю на риболовлю?

Другий блок.

-Чи співпало ваше передбачення?

-Що ж сталося насправді?

-Як ви думаєте, чи багато наловить Вовчиця риби хвостом?

Третій блок.

-Чи співпало передбачення?

-Чи зможе витягнути рибу Вовчиця?

Четвертий блок.



-Чи здогадалися ви, з якої казки цей уривок?

-Який епізод української народної казки "Лисичка - сестричка і Вовк-панібрат" взяв Франко?

-Чим відрізняються ці казки?

-Послухайте діалог і скажіть, хто його веде?

"Рибку їм, шановна тітко.
Дай же, серденько, й мені!"
-То хто є дійовими особами казки?

-Розгляньте картину. Чи відповідає вона змістові казки? Що потрібно змінити?

(Показ ілюстрації до казки "Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат").

4. Читання учнями тексту. Словникова робота. Підживиться Повсякчас Лестився Піддобрявся Напруга Підмога

Повторне читання казки смисловими частинами (читають діти).

-Прочитаємо уривок із казки і спробуємо її продовжити.

1част. - хором;

2част. - напівголосне читання;

3част. - у особах;

4част. - мовчазне читання.

-Чим закінчилася ловля риби для Вовчиці?

(Показ ілюстрації до продовження казки, розповідь дітей). Вибіркове читання.

-Де відбувалася описана подія?

-Коли відбувалася подія?

-Знайдіть рядки, у яких розповідається, як Лис переконав Вовчицю.

-Розгляньте ілюстрацію і скажіть, яким є Лис у казці?

(Хитрим, улесливим, брехливим)

Фізкультхвилинка.

IV. Написання кличок тварин з великої букви.

-Пробіжіть очима по тексту, прочитайте мовчки і підкресліть всі слова "Лис" - 1 варіант, та "Вовчиця" - 2 варіант.

-Скільки разів зустрічається слово "Лис" у тексті? (7) А "Вовчиця"? (2)

-З якої букви написані ці слова? Чому? (Бо це казкові герої)

-А які ще слова пишуться з великої букви?

-Як звати лиса з казки? (Микита) Це Його кличка. З якої букви напишемо це слово?

Висновок. Клички тварин пишуться з великої букви.

-А як пишуться назви тварин, вам допоможуть дізнатися вислови, написані на дошці. Прочитайте.

Хитрий, як лисиця. Голодний, як вовк. Незграбний, як ведмідь.

-З якої букви написані назви тварин? (З малої)

Висновок. Назви тварин пишуться з малої букви.

(Виведені правила звіряються Ь віконечком мовної хатинки (додаток 1).

V.Робота у групах.

-Прочитайте ще раз вислови, записані на дошці, подумайте, порадьтеся і скажіть, у яких ситуаціях вживаються ці вирази, та продовжіть інші фрази.

1 група: Полохливий, як ...

2 група Вірний, як...

З група: Впертий, як ...

-З якої букви ви напишете назви тварин?

-Які тварини, із названих вами, не відповідають темі уроку? (Осел і собака - домашні тварини)

VI.Робота у зошитах з мови.

-Спишіть текст з плаката (додаток 2), замінюючи малюнки словами і доповнюючи кличками тварин.

VII.Робота у групах. Методика "Кубування".

(Діти отримують конверти - листи від якових мешканців).

-Відгадайте лист-загадку, опишіть звіра, який написав вам листа з різних сторін. У цьому вам допоможуть кубики, на кожній грані яких вказівки щодо напрямку мислення.

1.Місце проживання.
2.Розмір тіла та забарвлення.
3.Як пересувається.
4.Чим живиться.
5.Користь - шкідливість.
Чи потрібна ця тварина на землі

Висновок. Всі тварини потрібні на землі, бо у природі все взаємопов'язане. МИ. Перевірка отриманих знань. Тестування на перфокартах із самоперевіркою.

1.Хто робить запаси на зиму?
2.Хто готує житло до зимівлі?
3.Хто із цих тварин взимку спить?
4.Хто взимку виходить на полювання?
5.Які тварини харчуються і рослинами, і меншими тваринами?
6.Які з цих тварин є хижими?
7.Хто із цих тварин є частим гостем у курниках?


1

2

3

4

5

6

7

Лисиця















Вовк















Їжак















Білка















Ведмідь















VIII. Підсумок уроку

-То хто ж найчастіше буває у курниках?

-У яких казках зустрічаємо лисичку?

(Заповнити тематичну павутинку).

-У якій казці лисичка не хитра, улеслива, брехлива, а, навпаки, хазяйновита, розумна, кмітлива?

-Чи сподобалися вам пригоди, описані у казці І.Франка?

-Чи виникло у вас бажання прочитати цю книгу до кінця?

-У мене є ще один лист від лісових мешканців. У подарунок кожному з вас за гарну роботу на уроці малюнок-розмальовка до улюблених казок.

ІX. Домашнє завдання (на вибір).

1.Прочитати про інші пригоди Лиса Микити.
2.Прочитати уривок у особах.
3.Розфарбувати малюнок.
-І на прощання давайте заспіваємо пісню про всіх на світі.

ПІСНЯ ПРО ВСІХ НА СВІТІ

Потрібні усі - і злі, і привітні.
Страшнючі потвори - і ті необхідні.
На світі потрібен усяк, хто в нім є,
Чи мед, чи отруту, чи ще що дає.

Приспів:
Варті всі життя на землі -
Коти і слони, ластівки й журавлі.
Варті всі життя на землі,
І мусять це знати великі й малі.

Важко живеться кішці без мишки,
І мишці без кішки не легше нітрішки.
І хай ти із кимось не дружиш, та все ж
Йому ти потрібен, І він тобі - теж.
Приспів.



-Здоров'я всієї планети й маленького куточка на ній, де ми живемо, і нашого чарівного лісу - у наших руках. Тож збережемо ліс і його мешканців!

До побачення.

Розробка уроку в початкових класах по темі: "Казки"
Категория: Поурочные планы 2;3;4 класс | Добавил: МКС (27 Фев 2012)
Просмотров: 3021 | Теги: темі:, по, початкових, уроку, класах, казки, розробка | Рейтинг: 1.0/ 9 Оштрафовать | Жаловаться на материал
Похожие материалы
Всего комментариев: 0

Для блога (HTML)


Для форума (BB-Code)


Прямая ссылка

Профиль
Суббота
04 Май 2024
01:41


Вы из группы: Гости
Вы уже дней на сайте
У вас: непрочитанных сообщений
Добавить статью
Прочитать сообщения
Регистрация
Вход
Улучшенный поиск
Поиск по сайту Поиск по всему интернету
Наши партнеры
Интересное
Популярное статьи
Портфолио ученика начальной школы
УХОД ЗА ВОЛОСАМИ ОЧЕНЬ ПРОСТ — ХОЧУ Я ЭТИМ ПОДЕЛИТ...
Диктанты 2 класс
Детство Л.Н. Толстого
Библиографический обзор литературы о музыке
Авторская программа элективного курса "Практи...
Контрольная работа по теме «Углеводороды»
Поиск
Главная страница
Используются технологии uCoz