Розкрийте зміст принципів вихов. та навч. у педагогіці Н. Д. Ушинського
Педагогічна наука і мист-во вих-ня. Педагогіку розглядав у тісн. зв’язку з філософією, історією, психологією, анатомією фізіологією, педаг. практикою. Вимагав єдності педаг. теорії і практики. Вел. значення надавав роз-ку активності дітей у процес нав-ня та вих-ня. Вказував на методи і сп-би псих, роз-ку: правильний режим. вих-ня волі та інтересу, набуття труд-х навичок та вмінь, подолання труднощів. Обов’язкове врахування специф. особл. народу.
Ідея народності вих-ня. Народність - історія, географ, і природні умови, економ., соц.. культ-и. нац. особл-сті народу. Народність як осн. вих-ня підростаючого покоління в дусі патріотизму. Боровся за створення шк„ де б нав-ня проводилось рідн. мовою.
Моральне виховання - як склад, частина гарм. роз-ку людини, як важл. засіб патріотичного вих-ня підготовки людини до життя. Починати з малих років і здійснювати постійно і системат-но.
Мета: розвивати кращі риси і почуття, патр-зм і гуманізм, прац-сть, дисц-сть, чесність і правдивість, почуття обов’язку і відпов-сті, власн. гідності і громадс. обов’язку, скромність.
Осн. методи і способи: переконання, запобігання неправ. поведінці, педаг. такт вчителя, заохочення та покарання (приклад), прав. режим нав-ня, фіз.. праця.
Помилки:
1) деякі питання моралі розглядав з т. з. релігійності;
2) вірив у можл-сть перевиховання і мор-ного вдоск-ня в процесі їх труд. д-сті.
Педаг-дидактичні принципи. Щоб прав. навчати дітей, треба: 1)добре знати їх інд-ні та психол.. особл-ті; 2)заг-педагогічні і дидактичи пр-пи; 3)у нав-ні передбачати зміст і дозування навч. матеріалу; посильність його для учнів; послід-сть і систематичність вивчення; роз-к свідомості, д-сті й активності учнів, міцність засв-ня знань; виховуюче навчання.
Вел. увагу приділяв розв. пам-ті у процесі нав-ня (пасивну і акт.) - уникати мех. заучуванням напам’ять.
Перевантажувати заняттями не можна, але нав-ня не може бути розвагою. Наочність: щоб органи чуттів дітей брали безпос-ню участь у сприйманні навч. мат-ру. Уміле викор-ня наочності на уроці доп. учням, краще пізнати навкол. світ. Виступав проти надмірного кор. наочністю, де переоцінював її значення, радив розумно і а міру користуватись нею.
Був прихильником кл-урочної системи. Велику увагу приділяв розробці методики роботи вчителя. Радив викор. різноман-ні методи і сп-би нав-ня: поясненню нового матеріалу; і повторення пройденого;
Кожн. урок пов. мати освітнє і вих-не знач. За розумне поєдн-ня в процес нав-ня „формальної” (розв. пам’яті, уваги, мисл-ня, мови) і „матеріальної” (вивч. мат-лу навч-х предметів) теорії освіти.
Вел. знач, надавав знач, рідної мови і літ-ри, нової іноз. мови, історії, географ., природознавства. Матем. та ін.