Проаналізуйте основні підходи до виховання в Європейському середньовіччі
Розвиток к-ри і освіти Середньовіччя відбувався в світлі релігійної думки – католицизму. Середньовічна церква заперечувала спадщину античного світу в галузі культури. Педагогіки, як такої ще не було, її замінювали думки про релігійну мораль. З’являється літ-ра про вих-ня дітей феод. знаті „ Про постанови шкіл правителів і благородних людей”
Характеристики Серед-ного виховання : 1. ’’лицарське виховання’’ – виховання дітей світських феодалів по типу військово-фізичного вих-ня. В основу виховання покладено : 7 лицарських доброчинств: їзда верхи, плавання, фехтування, володіння списом, полювання, гра в шахи, складання віршів, гра на музичних інструментах. До 7 р. вих-ня в сім’ї, потім всі ці доброчинства син феодала приймав при дворі сюзеріла спочатку в ролі пажа (7-14р.), а потім в ролі зброєносця. У віці 28 р. молоді феодали посвячувалися в лицарі. Мета вих-ня: підготовка досвідчених воїнів, які жорстоко поводилися з поневоленими кріпаками і відзначалися спритністю у великому товаристві. Вони були не писемні і брутальні.
До кінця середньовіччя було необхідним для знатних вельмож знати франц. мову.
Вих-ня жінок мало строгий хар-р. Доньки феодалів вих-ся в сім’ї під наглядом матерів та виховательок. Інколи їх навчали читати і писати монахи та каплани, вих-ли у монастирях, де навчали лат. мові, благородним манерам, вивчали Біблію також їх навчали вести господарство, рукоділлю та релігійним настановам. Жінки в той час були більш освідченні чим чоловіки.
2.Університети: В 2-й половині середньовіччя під впливом розширення торгівельних зв’язків, а також під впливом високої араб. к-ри, знайомству з якою сприяли Хрестові походи (10-13 ст.). Почалися розширюватися знання європейців в обл. матем., астрономії, географії, медицини та ін. наук. Так як церк. школи ігнорували нові знання, почали виникати поза церковні союзи вчених, виникли медичні школи в Салерго, юридичні в Болоньї, Падуї. В 13 ст. з’являються перші університети – об’єднання вчителів і учнів, що користувалися автономією у відношенні до церкви, феодалів, міських магістрів. Згодом провідну роль в універ. Став відігравати богословський фак-тет. Вчені-богослови намагалися примирити науку і релігію, підкорити світові нові знання вірі. При універ. було 4 фак-ти на яких вивчали право, риторику, богослов’я.