Прислів'я. О. Буцень «У новій школі». Л. Вахніна «Кордон»
У НОВІЙ ШКОЛІ У новій школі Нюра нікого не знала. Тому все придивлялася до учнів, до вчительки, до класу. Якось на великій перерві підійшла до неї однокласниця Галя і питає: — Ти ще ні з ким не дружиш? — Ні,— відповіла Нюра. — І я ні з ким не дружу,— зітхнула Галя.— Погані в нас дівчата. Оленка — задавака, Вірка — хитруля, Надька — брехуха, Ірка — задирака... Майже всіх дівчат класу перебрала Галя — всі погані виявились. Лише про себе нічого не сказала. — Просто не знаю, з ким ти зможеш у нас дружити. — Не турбуйся,— відповіла їй Нюра.— З ким я дружитиму, я ще не знаю. Зате знаю, з ким мені не треба дружити. Олег Буцень
? Як ти розумієш відповідь Нюри? Про яку рису характеру дівчинки вона свідчить? Підготуйся до читання оповідання в особах. ? Зверни увагу, де слова Галі, а де — Нюри. Поміркуй, з якою інтонацією слід читати запитання. А відповідь? З яким почуттям читатимеш останнє речення?
КОРДОН — Сашко, дай, будь ласка, гумку,— звертається Наталя до свого сусіда по парті. — Це моя! Наталя бере в руки пенал. — Це мій! — вириває пенал Сашко. Дівчинка кладе свій портфель на парту. — Ти чого на мою половину полізла?! — кричить він. Схопив крейду і — р-раз! — на блискучій поверхні — біла риска. — Сюди не лізь,— наказав,— це кордон. І повелося: кожного ранку Сашко малював той кордон. «Аж поки не попросить, щоб відсадили,— так думав собі.— Не буду з дівчиськом сидіти». Черкнув крейдою і того дня. Потім відсунув Наталині книжки й зошити за «кордон» і став витягувати свої речі. Відкрив пенал, а ручки немає. Де ж вона поділася? Нишпорить у парті — немає. Поліз під парту — може, впала. Ні, немає. А Наталя тим часом узяла свою запасну ручку та й поклала на парту — хитро так, на самісінький « кордон ». Побачив Сашко ручку, взяв та й пише... Викликала вчителька Наталю до дошки, а Сашко ж тим часом потихеньку-потихеньку — і витер крейду. Повертається Наталя на місце — чиста парта. Лариса Вахніна
? Яким був Сашко спочатку? Коли він зрозумів свою помилку? Знайди абзац, який відповідає малюнку. ? Як ти гадаєш, що допомогло Сашкові стати кращим? Свої думки підтверджуй словами оповідання. ? Поміркуй, як по-іншому можна назвати це оповідання.