Воскресенье, 19 Май 2024, 09:24
Uchi.ucoz.ru
Меню сайта
Форма входа

Категории раздела
Административные страницы [4]
База рефератов [24]
Интересные новости [40]
Новости образования [1059]
Голые факты [0]
Новости психологии [651]
Новости медицины [1302]
Новости в сфере знаний о мозге и поведении [959]
Открытия и события
Научные открытия и др. [953]
Новости разные [232]
Железо компьютера [548]
Новости развития и воспитания детей [954]
Soft [1710]
Другое [7]
Книги и публикации [130]
Конкурсы [160]
Интервью [131]
Мероприятия [585]
Премии [135]
ЛитГазета [0]
Фестивали [207]
Персоналии [174]
Закон [33]
Здоровье и красота [29]
Кредиты и деньги [39]
Общество [83]
Веселые конкурсы [90]
Поздравления с днем рождения [194]
Поздравления на свадьбу [4]
Гороскоп по знакам зодиака [15]
Юмор в картинках [23]
День защитника Отечества [20]
Международный день Спасибо [5]
День работника прокуратуры РФ [3]
День Святого Валентина - День всех влюбленных [32]
День студента - Татьянин день [0]
Новости
Чего не хватает сайту?
500
Статистика
Зарегистрировано на сайте:
Всего: 51636


Онлайн всего: 7
Гостей: 7
Пользователей: 0
Яндекс.Метрика
Рейтинг@Mail.ru
Главная » 2012 » Декабрь » 1 » Едуард Драч: «Коли люди тобі вірять, то ти – кобзар, а коли не вірять – бандурист!»
05:32
Едуард Драч: «Коли люди тобі вірять, то ти – кобзар, а коли не вірять – бандурист!»
У природі існує два Едуарди Драчі. Один активно виступає зі своїми піснями, беручи участь у численних мистецьких та політичних заходах (найближчим часом його можна буде зустріти на «Країні мрій» – як учасника кобзарського слему), інший приймає пацієнтів у своєму кабінеті.

Ці два Драчі не просто знайомі між собою – вони є двома іпостасями однієї людини, яка своїм життям чудово спростовує загальновідому тезу про те, що на двох стільцях одночасно не всидиш. - Багато для кого, хто знає вас виключно як кобзаря, стає шоком те, що ви ще й лікар-невролог…

- Я звик поєднувати це. До інституту закінчив музичну школу по класу скрипки, а в інституті вирішив, що не буду ні грати, ні співати нізащо, щоб це мені не заважало вчитися медицини. Проте деканат мене викликав і сказав: «У вас тут у характеристиці що написано? Ми вас по характеристиках приймаємо, а ви працювати в самодіяльності не хочете! У нас перехідні червоні знамена і так далі…» Довелося піти в інститутський фолк-джазовий ансамбль – це був перший український колектив, який працював у такому модному зараз стилі фолк-авангард, на той час колектив уже іменитий, лауреат багатьох фестивалів, зокрема телевізійних. Я прийшов туди і почав там якісь свої речі пропонувати. А на той час не членські пісні були під негласною забороною. Якщо ти не був членом спілки письменників-композиторів, то твої пісні ніколи не бралися до уваги. Наш керівник, Олексій Маковецький, виходив із становища тим, що робив обробки народних пісень. Але робив він їх весело, з гумором і з залученням сучасних жанрів. Без електроніки, все на акустиці, тому ніхто в ту заідеологізовану епоху нічого не міг закинути – просто обробка народної пісні. Те, що це було суперсучасно на той час, уже було за кадром.

У мене і до того були пісні, тому в такому середовищі і далі почали писатися. Під час роботи у тому колективі був написаний мій козацький цикл. А закінчивши інститут, я одержав першу премію у номінації «Авторська пісня» на першій «Червоній руті» саме з козацькими піснями. Далі були гастролі (в тому числі і закордонні), які відбувалися у відпустку. - Як вам здається, чому серед медиків так багато музикантів?

- По-перше, в медінститути часто беруть скрипалів: через хороші пальці як потенційно гарних хірургів. Власне, я й мав стати хірургом, якби не перелом ноги, який потім завадив мені стояти більше двох годин поспіль. А за операційним столом іноді доводиться стояти і по 14 годин – є такі складні випадки, особливо в нейрохірургії. І чомусь почав падати зір. Отже, нейрохірургом я не став, хоча навіть їздив на стажування за кордон.

Я знаю багатьох людей, яким проблеми зі здоров’ям не заважали жити взагалі, але перешкоджали якійсь професійній діяльності і виводили їх на щось інше. Гадаю, якби я здійснив свою мрію і став нейрохірургом, то місця для творчості не було б. Наприклад, я питав цього ж Олексія Маковецького: як же так, півдня – патанатомія, а півдня – джазові фестивалі? Він каже: знаєш, після моєї роботи так хочеться чогось живого! (Сміється)

Насправді медицина – це творча професія. Двох однакових хворих не буває! Тому мене дивують теперішні стандарти лікування, які намагаються прийняти – це мені нагадує анекдот про автомат для гоління: аргументи проти – але ж у всіх різні обличчя, аргументи за – але ж це тільки до першого гоління… Творчий підхід необхідний для медика. Завдяки йому навіть при нашому фінансовому безриб’ї іноді ми примудряємось якось виліковувати пацієнтів і давати показники не гірші, ніж на крутому Заході. Я декілька разів робив собі академвідпустки і займався лише творчістю – творчість не йшла! Потрібна, як я це визначив, неспецифічна активація. Я людина не богемна, люблю вставати рано і не дуже пізно лягати. - Яким вам видається кобзарський рух на сучасному етапі?

- Були свого часу корифеї – такі, як Георгій Ткаченко, який практично заснував київський кобзарський цех ще у 70-х роках. До нього ходила творча інтелігенція – художники, журналісти, історики, вчилися гри на старовинних інструментах, він розповідав усе, що знав від старших кобзарів, які позникали на межі 20-30-х років, коли він ще у Харкові вчився в архітектурному технікумі. Потім він поїхав вчитись у Москву, а в Україні пройшли самі розумієте які процеси, внаслідок яких кобзарство просто зникло. І Ткаченко мусив це кобзарство відновлювати. А за ним прийшли уже такі люди, як Микола Будник, Микола Товкайло, який нині є головою Київського кобзарського цеху. Уже відкрито Харківський кобзарський цех, незабаром відкривається Львівський… Завжди багато молоді приходить, завжди крутяться біля цеху підлітки. Взагалі традиційно з підліткового віку – причому не з раннього, а з 18-19 років – починалася кобзарська наука. Молодших брали хіба в поводирі. Вони могли наслухатися, але ще не могли зрозуміти тієї глибини. Головне ж усе-таки душевність подачі, люди мали вірити тому, що кобзар співає. Тому коли люди тобі вірять, то ти кобзар, а коли не вірять – бандурист! (Сміється) - Чи маємо ми право стверджувати про тяглість кобзарської традиції?

- Так, бо Ткаченко був учнем видатних кобзарів – наприклад, Петра Деревченка, якого записували на свої «валики Едісона» Леся Українка і Климент Квітка. Він безпосередньо навчився і безпосередньо ж і передав. Можна говорити про тонку ниточку, але, на щастя, вона не перервалася! - Але ж традиційно кобзар був сліпим…

- Були і сліпенькі цехи, і зрячі. - Як ви вважаєте, нам потрібні сліпі кобзарі?

- Бачте, незрячим люди вірять більше. З іншого боку це така народна модель соціальної справедливості, коли інваліди по зору мали свою нішу. Раніше ж не було УТОСів та УТОГів, людина незряча мусила шукати собі якогось способу прогодувати сім’ю. Народ за ними залишав найбільше право бути кобзарями. Сліпенькі цехи вважалися більш серйозними, більш втаємниченими. - Ну так – вважається, що у сліпого кобзаря компенсаторно відкривається духовний зір… А зрячий кобзар може досягнути такого рівня, як сліпий?

- Мусимо! (Сміється) Інших поки що нема… Звичайно, були думки, що коли матеріали буде максимально зібрано, то хтось почне займатися з інвалідами по зору і передавати їм цю традицію. А поки що ми й самі вчимося…

Що таке традиційний кобзар? Це традиційний інструмент, традиційний репертуар, традиційний спосіб життя. Припустимо, багато хто співає тільки традиційний репертуар, використовуючи традиційні інструменти, але традиційний спосіб життя – це жити тільки з кобзарства, з вуличних виступів. Я можу назвали лише одного – Миколу Будника, який так і жив. Він був головою кобзарського цеху і жив тільки з цього. Ну, хіба що ще робив інструмент кобзарські – відновив 17 типів інструментів, це теж був його заробок. - Ви бачите кобзарів органічною частиною нашого урбаністичного світу чи вони вже віджили своє?

- Співжиття традиційного і сучасного – це цікавий момент. Зараз декілька комп’ютерників прийшло, і почалося нове життя цеху – вже в інтернеті, є сайт цеху, є блог у ЖЖ, «в контакті»… Традиційне життя іде в іншому вимірі. Новітні технології м’яко ввійшли в життя кобзарства, але воно не змінило своєї суті. Змінилися форми роботи з людьми – якщо раніше це був просто виступ біля церкви на майдані, на базарі чи по хатах, то зараз це компакт-диски. Раз у кобзарських цехах постійний приплив молоді – значить, це потрібна річ. Зростає аудиторія і територія, охоплена кобзарями, і це сприймається добре.

Спілкувалася Атанайя Та

Біографічна довідка

Едуард Драч – український бандурист, поет і бард. Народився 6 квітня 1965 в Кривому Розі. Закінчив Дніпропетровський медінститут за спеціальністю «психіатрія». Кобзар, бандурист та лірник. Виконує-реконструює традиційний кобзарсько-лірницький репертуар в супроводі кобзи, старосвітської бандури та колісної ліри. Значну частину репертуару становлять авторські псальми та пісні в народному стилі, так звані «запорозькі пісні», козацькі псальми, лицарські пісні, невольничі плачі, богомільні пісні, побожні псальми та канти, духовна та світська лірика.

Джерело: Буквоїд
Категория: Интервью | Просмотров: 255 | Добавил: Lerka | Рейтинг: 0.0/0
| Жаловаться на материал
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Профиль
Воскресенье
19 Май 2024
09:24


Вы из группы: Гости
Вы уже дней на сайте
У вас: непрочитанных сообщений
Добавить статью
Прочитать сообщения
Регистрация
Вход
Улучшенный поиск
Поиск по сайту Поиск по всему интернету
Наши партнеры
Интересное
Популярное статьи
Портфолио ученика начальной школы
УХОД ЗА ВОЛОСАМИ ОЧЕНЬ ПРОСТ — ХОЧУ Я ЭТИМ ПОДЕЛИТ...
Диктанты 2 класс
Детство Л.Н. Толстого
Библиографический обзор литературы о музыке
Авторская программа элективного курса "Практи...
Контрольная работа по теме «Углеводороды»
Поиск
Главная страница
Используются технологии uCoz